Елімізде мұғалімдердің жалақысы соңғы бес жылда 100%-ға көбейді

Соңғы жылдары Қазақстан білім сапасын арттыруға, оқушылар мен педагогтар үшін жағдайды жақсартуға, сондай-ақ қазіргі заманғы білім беру стандарттарын енгізуге бағытталған орта білім беру жүйесін жаңғырту бойынша ауқымды қадамдар жасауда.
Алматы, NEGE. 2024-2025 оқу жылының басында елімізде 8 мыңға жуық мектеп жұмыс істейді, онда 3,9 млн-нан астам оқушы, оның ішінде 352 мың бірінші сынып оқушылары оқиды.
2024-2025 оқу жылында еліміздің мектептерінде 406 мың педагог жұмыс істейді — өткен жылмен салыстырғанда 8 мыңға артық. 2020 жылдан бастап педагог мәртебесін көтеру саясаты шеңберінде мұғалімдердің жалақысы 100%-ға көбейді. 2023 жылы мектепке дейінгі тәрбиешілер мен техникалық және кәсіптік білім беру педагогтеріне қосымша үстемеақылар, сондай-ақ біліктілік санаттары, еңбек өтілі, еңбек жағдайлары, академиялық дәрежесінің болуы және тәлімгерлік үшін қосымша ақылар енгізілді. Ауылдық жерлерде мұғалімдердің жалақысы қаладағы жалақыдан кем дегенде 25%-ға жоғары. 2025 жылы 11 мыңнан астам педагог біліктілікті арттыру курстарынан өтті, олардың шамамен 58%-ы ауыл мұғалімдері. 2025 жылғы 1 қаңтардан бастап аттестаттау процесінің ашықтығын қамтамасыз ететін педагогтердің үздіксіз кәсіби дамуының жаңа платформасы жұмысын бастады.
Білім беру үдерісінде көптілділікті, инклюзивті оқытуды және бағалаудың басқа да түрлерін қосқанда, заманауи педагогикалық тәсілдер белсенді енгізілуде. Цифрландыруға көп көңіл бөлінуде: 1757 мектепте STARLINK спутниктік интернеті қосылған және барлық оқулықтар цифрландырылып, 11 цифрлық платформада қол жетімді.
Қазақстан Орталық Азиядағы мектеп білімінің сапасын бағалаудың ұлттық жүйесі – ББЖМ халықаралық аккредитациясынан өткен жалғыз мемлекет. Бұл құрал халықаралық стандарттарға сәйкестігін растайтын RCEC (Research Centre for Examination and Certification) сапа белгісін алды. ББЖМ оқу бағдарламаларының тиімділігін объективті бағалауға, білім беру үдерісінің күшті және әлсіз жақтарын анықтауға және білім беру жүйесін одан әрі дамыту бағыттарын анықтауға мүмкіндік береді.
ББЖМ шеңберінде сауаттылықтың үш: оқу, математикалық және жаратылыстану бағыты бағаланады. RCEC-пен ынтымақтастықтың екі жылында бағалау шеңберін әзірлеуді, тест сұрақтарын дайындауды, тестілеу дизайнын әзірлеуді, цифрлық платформада тестілеуді басқаруды, халықаралық стандарттарға сәйкес нәтижелерді кеңейтуді және талдауды қамтитын ББЖМ аккредиттеудің 7 кезеңі өтті.
Білім беру жүйесінің табысты жұмыс істеуі үшін педагогтарды даярлауға ерекше көңіл бөлінеді, осы мамандықтың беделі артуда. Мемлекет білім беру саласына үздік мамандарды тарту үшін күш салып жатыр. Реформалар шеңберінде мұғалімдердің жалақысы көбейді, біліктілікті арттыру және педагогикалық шеберлікті дамыту бағдарламалары енгізілді. Жүргізіліп жатқан жұмыс қазірдің өзінде нәтиже беруде, мектептердің түлектері одан әрі оқу үшін педагогикалық мамандықтарды таңдауда.
Республикада педагогтерді аттестаттаудың автоматтандырылған жүйесі бар. Осылайша, 2025 жылғы 1 қаңтардан бастап мұғалімдердің үздіксіз кәсіби дамуына арналған «Ұстаз» ұлттық платформасын кезең-кезеңімен енгізу басталды. Бұл платформа аттестаттау үдерісін анағұрлым ашық етеді. 2025 жылы платформа арқылы 150 мыңға жуық қазақстандық педагог аттестаттаудан өтеді.
Президенттің бастамасымен барлық білім беру ұйымдарында «Адал азамат» бірыңғай тәрбие бағдарламасы енгізілуде. Биылдан бастап оған жеке мектептер де қосылып, 2026 жылы ауқымды тарату үшін шаралар қабылданады.
Бағдарлама аясында мектептер жанынан ата-аналарды педагогикалық қолдау орталықтары (АПҚО) ашылды, ал өңірлерде психологиялық қолдау орталықтары (ПҚО) құрылды.